Monday, July 12, 2010

World Cup 2010 - South Africa

Kejohanan Bola Sepak yang dinanti-nantikan telahpun melabuhkan tirainya dengan menjulang Sepanyol sebagai juara untuk edisi 2010. Fuh! Berakhir 1 fenomena yang benar2 membuatkan peminat bola sepak tunggang-langgang selama sebulan...

* Sepanyol menjulang piala emas yang menjadi taruhan bagi pesta empat tahun sekali ini *

aku ni bukanlah peminat fanatik sangat pon...setakat angin lalu je...tapi aku tetap ada pasukan yang aku minat iaitu : GERMANY...huhu

aku start minat Jerman ni sejak aku tengok diorang punya match ngan Korea tahun 2002 dulu...fulammak, cekap n kencang gaya permainan diorang neh...

WC 2006--------aku tengah study, so mmg xlayan tv sangat------

WC kali ni pon kebetulan ja aku sempat luangkan masa. hehehe....@least cukup untuk aku mengenali 1-2 bintang baru Jerman yang bakal aku minati...heheheh



* hero pujaan hatiku, Mesut Ozil *

Mesut Ozil (8),22, adalah pemain yang menjadi tumpuan aku...bukan sebab dia satu-satunya pemain beragama islam dalam team Jerman, tetapi kerana sifat dia yg coolio di tengah padang....bukan macam sesetengah pemain yang mudah naik angin atau menunjukkan muka tension...dia cool je...bila tau dia ni muslim n slalu baca ayat2 suci Al-Quran sebelum turun gelanggang, haiyoooo...lagi la aku minat...kiranya dia masih ingat hubungan dia dengan Yang Maha Esa...mintak2 dia akan selalu begitu, Aminn....


* Lukas Podolski yang encemmm...macam muka si kecik 'Firdaus' kat sebelah umah...*

Lukas Podolski(10), 25, turut menarik perhatian aku. selain wajahnya yang memang 'in the market' , kesungguhan dia di tengah padang sangat menarik perhatian.


Kelincahan dan kepantasan serta semangat juang para pemain pasukan Jerman betul2 mengagumkan. setiap hantaran dapat dibaca dan disempurnakan dengan pantas dan mudah. bagaikan mengerti. seia dan sekata.


* Paul the Octopus - menjadi mangsa kecaman seluruh peminat Jerman (termasuklah yg menulis ni) bila menjangkakan Sepanyol akan kalahkan Jerman...,huh!*



walau apa pon yang terjadi, Jerman tetap akan menjadi pasukan pilihan aku untuk WC 2014 di Brazil nnt ^_^

No comments:

Post a Comment