Wednesday, March 3, 2010

Geram Tak Terucap...

hangpa sume mesti tertanya-tanya, awatla cerita ceriti aku dlm blog ni boleh dikategorikan sbg cerita2 yang penuh kesedihan dan ketensenan...di sini aku berkongsi kisah-kisah yang tak mampu aku kongsikan dengan org sekeliling aku...kat sini, aku berkongsi pada angin lalu, pada mereka yang tidak mengenaliku...

adakah hidup aku hanya diselubungi ketensenan? kedukaan?

tidak jugak...hidup aku bewarna-warni macam hidup ampa semua jugak...cuma kisah-kisah ceria itu ku kongsikan pada mereka yang di sekelilingku...yang duka, aku simpan di sini...

2008 adalah tahun yang paling memberi tuah @ keceriaan kepada aku...dari awal tahun sampai ke hujung tahun...2009, tahunku bermula agak goyah...pening dan kusut...ditambah lagi dengan pertemuan dan perkenalan dengan 'orang-orang gila' mabuk kuasa, pangkat dan nama...aku mengenali lagi satu sisi peribadiku...aku menjadi lone ranger dlm situasi yang sama sekali bertentangan dengan norma kehidupan...berdepan dengan begitu banyak penyerang hendap, yang menjatuhkan dalam menghulur tali persahabatan...

kadang2 aku bertanya pada diri, kenapa harus ada dengki dalam diri manusia? kenapa harus bercerita membangga diri? egokah? perlu ke?

pangkat dan nama itu hanya di dunia, yang abadi hanyalah amalan. yang bertopengkan amalan agama sedang hati macam sialan saja...yang mengambil hak yang berhak, menindas yang tak besalah...moga ALLAH SWT turunkan balasan dan hikmah untuk segala-galanya. sehingga itu, aku mohon Allah pinjamkan aku kekuatan bagi menempuhi dan mengharungi hari-hari sepanjang berkongsi ruang dengan manusia yg gila ini....

No comments:

Post a Comment