Friday, March 19, 2010

Kembara Meneroka Keindahan Bandaraya Kuching (part 1)

lama jugak aku tak meng'update' cerita aku kat blog ni...kesibukan (kemalasan sebenarnya..huhu) lepas balik dari bercuti telah menghambat rasa rajin, bertukar dengan rasa hendak rehat je...

aku terbang ke Kuching seawal jam 8.20 am dari Lapangan Terbang Sultan Abdul Halim, Kepala Batas, Alor Setar Kedah. Transit di LCCT jap untuk flight ke Kuching jam 1145am. hah, pagi2 lagi aku dah di duga bila berat bagasi berdaftar melebihi berat yang sepatutnya. terbang RM 45. ceh, sioottt je...


sebab kat alor setar dh kena caj mahal, mood nak bersarapan di LCCT tu dah larik. elok ja amik beg, aku terus masuk toilet untuk punggah balik mana2 barang yang untuk diasingkan ke beg lain. nasib baik ok.

sampai di Kuching, sepupu aku yang dah lama tak jumpa, Ejot datang jemput dengan Abang Dol. terima kasih banyak2...Ejot n Abang Dol ni memang banyak tolong aku pasal jalan-jalan area Kuching ni...maklomlah, aku amik keta sewa kat sana...

* dah lama aku nak snap gambar ngan Keluarga Kucing ni...sejak aku mula kenal bandar Kuching ni *


* aku suka gambar ni sebab dia menggabungkan 3 artifak/monumen/bangunan yang sangat cantik dan lambang kesenian di Kuching *

hari pertama di Kuching, aku habiskan dengan bersiar siar sekitar Waterfront (depan hotel aku je), Indian Street, Satok dan mengunjungi rumah sewa sepupu aku kat Bandar Baru Semeriang. pastu malam, aku lepak bilik je...

* korang nampak tak ada bot panjang kat belakang tu?*


* inilah sepupu/peneman/pemandu pelancong/jurugambar aku sepanjang di sana - E_jot *

No comments:

Post a Comment