Wednesday, January 12, 2011

merentas MaLaYa

Assalamualaikum, kawan2...


25hb Dis 2010 hr tu, aku ngan gerombolan 'bala tenteraku' me'rela'kan diri, membakaq bont*T, mengharungi perjalanan yg sangat panjang (...setakat 24 tahun ni la...). Perjalanan merentasi negeri2 utara, tengah hingga hampir ke Selatan...bertolak dr rumah pukol 10pg...sampai ke destinasi pertama dlm pukol 9malam...perghhhhh....



*bila boring, aku saja syok amik gambaq2 ni...jangan lupa mandi ya!!!*


*semangat cam balik kampung ja...*


*kapten kapal...(sebelum menyerahkan kemudi kepada brader di sebelah..huhu)*


*aku dh xlarat nengok menda alah ni sepanjang melalui lebuhraya di negeri perak...mangaihhhh...panjangnya negeri perak ni ya??? hihihi...tetapi ni la benda yg paling aku sayang..(sebab nak tgk jumlah rega tol tu...huhu)*



saujana mata memandang...nikmat kurniaan ALLAH Yang Maha ESA...




perak lagi??? aduii...tp aku suka Perak...banyak utk diterokai...^_*



menyusuri Jambatan Sultan Azlan Syah...memang mendamaikan...



terowong yg sangat popular dlm keluarga aku...sejak hantaq kak aku p interview n dftar kat uitm sri iskandar....adik aku peminat no 1 teyoyong ni...



rintik hujan basah lagi....sejuknya ciptaan ALLAH...


kereta yang paling hebat...4x masuk uitm...Seri Iskandar>> Merbok>>Shah Alam>>Lendu
..paling banyak berjasa utk keluarga aku..(sila abaikan kereta Mr Gangga di sebelah itu)...aku sayang KAT 7474...mmmmuahhhhhh!!!!


kami sampai ke rumah mmber ayah aku di Kuala Pilah...Umangaihhhh, nnt aku citer pasal ni kat n3 lain kay...

Hari Pertama Menjelajah Melaka...



pertama skali: cari peta kat Melaka Sentral...(huh, xguna pon peta tu...rugi rm5)




last2 sempat datang cni ja sbb hari tu bandar Melaka memang sesak tahap org nak wat rusuhan pon ye...maklumla, tumpuan sejarah, sudah pasti...ada Hari Terbuka Krismas plak tu...xpa2 nnt aku akan pergi lagi ke bumi Hang Tuah ni...(yg pasti, xnak p ari cuti-motif? aku xsuka sesak2 sangat...pening)








*menu dr kedai yg paling hampeh servisnya! rega makanan mengalahkan hotel...huh xmau makan dah kat cni!

No comments:

Post a Comment