Friday, June 10, 2011

Kisah Cekodok

Assalamualaikum WBT

Tetibe teringat nak stori pasal cekodok pisang ni.

Hari tu, p majlis tunang member baek, Siti Intan Diyana. Tetibe tersembang ngan Opahnya pasal cekodok pisang yang adik Intan buat sebelum ni.

Cekodoknya bulat-bulat saja. Comel. Rangup. Dan ringan. Best.


Aku ingat ianya sembang-sembang biasa je.

'Hari tu Farah (adik Intan) buat cekodok. Opah teringat kat ira,' wah, haruskah aku menangis? hehe mesti masa makan cekodok tu, aku selera sangat sampai Opah boleh ingat. Hahahaha..malu3

' Ye ke, Pah? Takpe, lepas ni kalau Farah buat lagi, Opah bagitau je kat saya. Berdesup saya mai makan nanti,' Sumpah, aku gurau je.

Ahad tu, masa minit terakhir di opis, aku dapat call dari Intan. Risau jugak aku kenapa dia call. almaklumlah, dia xpenah call aku time nak balik opis. Aku debar jugak nak menjawab call dia. mana la tau ada apa2 ke.

'weh, sat g balik singgah umah aku sat,' intan cakap. aku dh cuak. asal plak kena p umah dia ni?

' opah aku soh ang mai. Farah wat cekodok,' perghhhh...gila ngeri aku dengar alasan dia. hahahahahah....

Aku singgah rumah intan balik keja tu. memang cekodok dah siap menanti dengan seteko kopi panas. aduhh, aku kene habeskan sorang2 ke cekodok yang menimbun dalam pinggan tu? hahaha

Sungguh aku xdaya nak menghabiskannya. (Dulu habes sbb aku, intan n tijah (adik intan yg bongsu) berlumba makan).

Sebelum balik tu, mak intan plak suruh aku makan nasik. dah siap hidang pun. aku??? waaaaahhhh, rasa cam nak tercekik pon ada. Makcik, saya kenyang sungguh ni. Hahahaha

Memandangkan mak intan dah siap hidang, aku jamah jugakla.

Balik tu, memang aku kekenyangan sungguh...tgk nasik pon dah xlalu...hihihi

Time kaseh daun keladi ya Cik Intan Diyana & keluarga sbb jamu saya. Syukur alhamdulillah.

* sumber gambar : http://sajiankaseh.blogspot.com/2008/08/cekodok-pisang.html *


No comments:

Post a Comment